dutchieabroad.reismee.nl

Vakantie!

'...en hopelijk eindelijk wat wilde kangoeroes te spotten.' Zo eindigde mijn vorige blog en om maar gelijk met de deur in huis te vallen: die heb ik gespot. En niet zo'n klein beetje ook. Links, rechts, in het gras, tussen bomen, koeien, schapen en alpaca's, in groepjes of alleen. Overal waar ik keek rondstruinende kangoeroes. Ik heb een heerlijke Paasvakantie achter de rug!

Laat ik beginnen met mijn tripje naar de farm van opa en oma. Na een prachtige rit door de Blue Mountains van ongeveer 5,5 uur kwamen we net na een net zo prachtige zonsondergang aan op de farm. Na het avondeten gelijk naar bed, want iedereen was uitgeteld en de volgende dag kon het werken weer beginnen, want op de boerderij is altijd werk te vinden. Na heeeeeerlijk in mijn bedje geslapen te hebben ('mijn' bed in Gordon is niet zo tof) werd ik natuurlijk wakker gemaakt door mijn jongste hostkind dat om kwart over zes aan de deur stond (eigen schuld Eva, had je haar maar niet moeten vertellen wat jouw kamer was). Deze dag stond in het teken van plantjes (ver)planten. Naast het gewone onderhoud op de farm ondergaat de tuin een transformatie. Binnen een jaar wordt er een bruiloft gehouden en van een tuin is nog niet echt te spreken.

De volgende dag kwamen mijn hostdad, twee nichtjes (6 en 1), een neefje (4) en de ouders van mijn hostdad ook aan op de farm en hebben we heerlijk met zijn allen geluncht (barbecue!) bij de rivier. Aan het eind van de middag heb ik wandelingen gemaakt door de Japanese Garden en langs een oud Prisoner of War camp. Tijdens WO2 is in het dorp een kamp aangelegd waarin Japanners, Italianen en Indonesiërs zaten. Na een aantal jaren is er een grote uitbraak geweest vanuit het Japanse gedeelte waarbij veel slachtoffers zijn gevallen. Helaas was ik te laat aan de wandeling begonnen en was het donker toen ik terug kwam bij de farm. Nog snel even de paaseieren verstopt, want zondagochtend stond de Easter Egg Hunt op het programma. De kinderen hebben zich een paar uur prima vermaakt en daarna was het weer tijd om aan het werk te gaan. Na weer wat plantjes te hebben (ver)plant was het tijd om de bomen te gaan snoeien. Voordeel van de langste zijn: je hoeft geen takken te rapen. Nadeel: je moet snoeien. Het was flink doorwerken (spierpijn), maar het was erg leuk! Daarna met de ouders van mijn hostdad een rondleiding van de vader van mijn hostmom gehad. Achterop de truck mocht ik mee, want de jongste kon het makkelijkste alle hekken openen en sluiten. Dat was zooo gaaf! Ik was natuurlijk met mijn domme hoofd vergeten mijn camera mee te nemen vanuit huis en mijn telefoon viel halverwege het tripje uit, maar ik heb toch nog wat ontzettend toffe foto's van de zonsondergang kunnen maken.

Maandagochtend gingen mijn hostdad en ik vroeg naar Orange om een zus van mijn hostmom te helpen verhuizen naar hun nieuwe farm. Aangezien mij was verteld dat ik maar eens wat van de omgeving moest gaan zien had ik afgesproken met Emma. Gezellig even gekletst en een poging gedaan om bij een waterval te komen. Helaas had mijn onderbuik gevoel weer eens gelijk en kwamen we er halverwege achter het verkeerde pad te hebben genomen. De wandelaar die zo lief was ons aan te wijzen op de kaart waar we waren gaf aan dat de waterval niks voorstelde, dus we zijn maar weer terug gegaan naar de auto. Terug bij de auto kreeg ik een berichtje van mijn hostdad dat ik ruim een uur eerder terug moest zijn dan afgesproken, dus het was maar goed dat we de wandeling niet hadden doorgezet: ik was al een halfuur te laat! Gelukkig was het geen probleem en kon ik het nieuwe huis makkelijk vinden. Daar nog even van het uitzicht genoten en weer terug in de auto naar huis gestapt.

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik gewoon gewerkt, maar vrijdag stond het volgende tripje alweer op de planning: een weekendje Melbourne met Lisa! Om zes uur 's ochtends vertrok het vliegtuig en rond de middag hadden we ingecheckt en kon het feest beginnen. Echt feest was het niet, aangezien we allebei ontzettend moe waren (Lisa was net terug van een week Tasmanië) en het regende hard. Na een free walking tour zijn we daarom maar lekker naar de film gegaan! Zaterdagochtend moesten we weer vroeg op. Deze keer voor (voor mij) de reden van ons tripje: de Great Ocean Road! Om zeven uur vertrokken we en om acht uur 's avonds waren we weer terug. Gelukkig regende het een stuk minder en konden we (na nog best wat te hebben geslapen in de bus) heel erg genieten van alle mooie plekken waar we zijn geweest. Terug in het hostel was het plan om even een drankje te doen en daarna lekker te slapen, zodat we zondag, mijn laatste dag, nog veel konden doen. Een drankje werden er alleen iets meer en we hebben zondagochtend een soort van uitgeslapen. We hebben nog wel veel gedaan gelukkig! 's Avonds ging mijn vlucht en rond middernacht was ik dan eindelijk weer, in een leeg huis, thuis. Mijn hostfamily is het afgelopen weekend tot en met vandaag weg geweest: wat een rust! Inmiddels zijn ze er weer en morgen kan de pret dus weer beginnen.

Liefs,

Eva

Reacties

Reacties

Ina

Fijn dat je het Australische platteland en Melbourne ook hebt gezien Eva. En eindelijk je kangoeroes gespot! Super tof! :) Het blijft genieten om je verhalen te lezen!
Liefs en een dikke kus!

Marry van der Vlist

Hi Eva, net weer genoten van je laatste verhaal en je voorlaatste verhaal, die had ik gemist.
Fijn dat je zoveel leuke dingen doet en dat je gastouders je ook meenemen zodat je veel van het land kan zien. Hier vandaag Koningsdag, vanmorgen tv gekeken de koning was met zijn familie in Tilburg. Vanmiddag ben ik wezen fietsen in de Biesbosch, prachtige wolkenluchten, het bleef gelukkig droog maar koud.....
Nog veel plezier, tot je volgende bericht.
Groetjes Marry

Joke de Boer-van der Vlist

Wat een leuke dingen maak je allemaal mee Eva. En met de Engelse taal zal het ook wel goed gaan denk ik. Zijn jouw host-parents " echte " Aussies of zijn het eigenlijk nog Engelsen of zo? Veel plezier voor de komende tijd. Lieve groet, Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active