dutchieabroad.reismee.nl

Winter is coming!


En dan bedoel ik niet alleen het volgende seizoen van GOT. Nee, helaas hebben ze hier in Sydney ook gewoon vier seizoenen en omdat die omgekeerd zijn, is hier de herfst begonnen en staat de winter op de stoep. Een week nadat in Nederland de zomertijd in is gegaan, werd hier de klok een uurtje achteruit geplaatst: hallo kortere dagen.. om 18.00 is het donker, waar dat 21.00 was toen ik hier drie maanden geleden aan kwam. Drie maanden geleden alweer ja, dat betekent dat ik halverwege mijn verblijf bij mijn gezin ben! Afgelopen maandag gaf de teller "94 dagen hier en 93 dagen te gaan" aan. De tijd gaat ongelooflijk snel, maar het verveeld nooit. De kids zijn uit hun 'laten we Eva eens uittesten' periode (waar ze pas inkwamen toen ik hier anderhalve maand zat) en ik voel me ook volledig op mijn gemak. De jongste heeft op haar daycare groepsgesprekken over familie, waar de anderen het over 'my mommy' en 'my daddy' hebben, kreeg ik de tag 'my Eva'. Ook ben ik degene waarom gehuild wordt als ze het niet eens is met haar broers of wanneer ze niet naar haar ouders wilt luisteren.


De afgelopen weken heb ik veel zwembaden en vaak de bioscoop gezien. Lisa en ik zijn welgeteld vijf keer in anderhalve week naar Logan, Beauty and the Beast, Beauty and the Beast, Life (nooit meer) en Beauty and the Beast geweest. Ik ben inmiddels ook maar member geworden met het lijstje films dat eraan zit te komen. Waarom zo vaak naar de film zou je denken? Nou gewoon, omdat het kan. Het is heerlijk om na het werken even naar Chatswood te gaan en een film te kijken en de stoelen in de bioscoop hier zijn heeeeerlijk! Niet alleen het film kijken na het werken is lekker, het is ook fijn om op een vrije (mid)dag een zwembad op te zoeken en een uurtje te zwemmen. In het begin was dat alleen het zwembad waar de kids les hebben, maar ik ben erachter gekomen dat het heel veel leuker is om dit in verschillende baden te doen. De tofste plekken om te zwemmen waren tot nu toe het voormalig en huidige Olympisch bad. Het voormalig Olympisch bad is een buitenbad dat tussen de Harbour Bridge en Luna Park in ligt en is goed te combineren met de Bridgewalk. Het huidige Olympisch zwembad is een stukje reizen met de trein en het zwembad zelf doet niet onder voor Eindhoven, maar het was heel tof om door de Hall of Fame te lopen en ook delen van het Park te zien.


De oudste heeft momenteel paasvakantie, wat betekent dat ik nu ook meer met hem kan doen (hij zit normaal vijf dagen per week op school en de andere twee heb ik elke donderdag de hele dag). Dus we hebben op maandag een middag toerist gespeeld in het centrum. De hop-on hop-off bus was niet zo'n succes door de regen, maar nadat we daar vanaf zijn gehopt hebben we in het waterige zonnetje een heerlijke wandeling door Hyde park kunnen maken. Hyde park? Dat ligt toch in Londen? Jazeker! Maar de Ozzies hebben veel meer dan alleen de taal en het links rijden van de Engelsen geclaimd.


Dit weekend ga ik met mijn gezin mee naar de ouders van mijn hostmom om Pasen te vieren. De paashaas komt langs en verder is het niet veel anders dan chillen op de boerderij. Ik kijk er erg naar uit om ook wat anders dan de stad te zien en hopelijk eindelijk wat wilde kangoeroes te spotten.


Liefs,

Eva

Reacties

Reacties

Ina

Fijn om te lezen dat het je daar zo goed gaat Eva! Alleen jammer voor je dat de dagen steeds eerder donker zijn. Wij genieten er juist van dat het hier alweer tot 20.30 licht blijft 's avonds. ;))
Lieve Eva, heb fantastische paasdagen met je hostfamily op het Australische platteland! Geniet van alle mooie dingen daar! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
Veel liefs en een dikke kus! X

Nicolette

Hoi Eva,
Fijn dat je het zo naar je zin hebt ! leuke verhalen ! fijne paasdagen en nog maar een paar maanden lekker genieten daar ! groetjes Nicolette

Joke de Boer van der Vlist

Fijn om te lezen dat je het best naar je zin hebt. En dat je daar ook leuke vriendinnen gevonden hebt om bijvoorbeeld mee naar de film te gaan.
Hoe koud gaat de Australische winter worden.? Of is het vooral jammer dat het al zo vroeg donker is?
Mooie paasdagen en ik wens je veel ( levende ) kangoeroes toe.
Wij zagen vooral verkeersslachtoffers.
Hartelijke groet uit Schoonhoven van Joke en Bert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active